• הקפד על לחץ אוויר בהתאם להוראות היצרן – בדוק את הלחץ, לפחות פעם בשבועיים, ולפני כל נסיעה ארוכה. כדאי לבדוק את הלחץ כאשר הצמיגים בטמפרטורה נמוכה בתחילת הנסיעה.
• מומלץ לרכוש מד לחץ אוויר (זה לא יקר) ולמדוד באופן קבוע – פעם בשבוע את לחץ האוויר.
• מידת לחץ אוויר תקנית מסומנת בסף דלת הנהג, על מכסה מיכל הדלק ובספר הרכב.
• ללחץ אוויר חשיבות מכרעת בתפקודו של הצמיג. לחץ אוויר גבוה מדי או נמוך מדי עלול לגרום לאובדן שליטה על הרכב. צמיגים שאינם מאוזנים בלחץ המתאים להם יכולים להיפגם.. כשלחץ האוויר נמוך מדי, הצמיג עלול להתפוצץ תוך כדי נסיעה!
• יש להקפיד על חריצים עמוקים מספיק בסוליות הצמיגים (לפחות 2 מ"מ) – לא רק בעונה גשומה, הדבר מסייע לניקוז המים מחריצי הצמיג לכביש ומונע בכך איבוד שליטה..
• נפיחויות או חתכים עמוקים בצמיג עלולים לגרום לפיצוץ הצמיג ולאובדן שליטה על הרכב.
• בדוק לעיתים מזומנות את תקינות הצמיגים, כולל הצמיג הרזרבי!
• לבוחן משטרה קיימת סמכות להוריד רכב מהכביש לצורך ביצוע תיקונים, בגין ליקויים בצמיג כגון: עומק חריצים מתחת ל 2 מ"מ, חתכים, נפיחויות וכו'.
• פיצוץ צמיג אחורי בד"כ מסוכן יותר מפיצוץ צמיג קדמי, לכן יש לדאוג לכך שהצמיגים החדשים והטובים יותר יורכבו מאחור.
• אין להרכיב צמיגים עם סוליות שונות על אותו חלק של הרכב(קדמי או אחורי).
• שחיקת החלק החיצוני באחד או בשני הצמיגים הקדמיים יכול להצביע על ליקוי בכיוון הפרונט- יש לגשת למוסך מורשה לטיפולי פרונט ולבצע "כיוון פרונט".
• במידה ומורגשת רעידה בגלגל ההגה במהלך נסיעה במהירויות מסוימות- יש לגשת מכון צמיגים מורשה שיבצע איזון גלגלים.
• במידה והצמיג מאבד אוויר יש לגשת לבדוק אותו ובמידת הצורך לתקן את הנקר.
• ע"פ הנהלים חשוב לבדוק מפעם לפעם גם את לחץ האוויר בצמיג הרזרבי.צמיג רזרבי חייב להיות תמיד מוכן להתקנה.
• במכוניות מסוימות נמצא צמיג רזרבי מוקטן. צמיג זה מיועד לנסיעה קצרה ולא מהירה עד למקום החלפת הצמיג הקרוב. אין לנסוע עם צמיג זה נסיעה מהירה או ארוכה.
• יש להיזהר בחניה צמודה למדרכות, ומשפשוף הצמיג במדרכה. מכה בדופן הצמיג מחלישה אותו ועלולה לגרום נזק בלתי הפיך.
• נסיעה על צמיג ללא אוויר גורמת לו נזק קשה ויש להימנע ממנה.
• יש לבדוק את המגבה, מפתח הגלגלים ולוודא תקינותם.ברכבים בעלי ג'נטים ממגנזיום, קיימים לפעמים ברגים מיוחדים, נגד גניבה, שמפתח גלגלים רגיל אינו פותח. חשוב לשמור את המפתח המתאים, המסופק עם הג'נטים- בלעדיו החלפת הגלגל בלתי אפשרית.
• במקרה של תקר, יש לעצור במקום בטוח, עדיפות לתחנות דלק או חניונים מוסדרים. במידה ואין ברירה, יש לעצור בשולי הכביש הקיצוניים ביותר (ולא בסיום עקומות) בשום פנים אין לבצע את ההחלפה כשהגוף בולט לכביש- זה מתכון לאסון בטוח!
• דופן הצמיג משמשת גם כבולם זעזועים. במידה והצמיג יבש, סדוק או קרוע- קיימת אפשרות שכל מעידה בדרך משובשת תגרום לעיוות הדופן, מתיחת הסדק- ופיצוץ הצמיג. לכן, בכל מצב של יובש, סדקים או קרעים בצמיג- יש הכרח להחליפו.
• שמירה על צמיגים תקינים תשמור על חייכם ועל חיי הסובבים אתכם בכביש ותמנע מכם אי נעימויות במפגש עם נציגי החוק.

 
מידע טכני בנוגע לצמיגים
צמיג צריך להיות חזק מאוד על מנת שיוכל לשאת את משקל הרכב ולעמוד בלחצים הפועלים תוך כדי נסיעה, ועם זאת גמיש על מנת שיוכל לרכך חבטות, ולשפר את אחיזת הרכב בכביש. עליו להיות "דביק" מספיק (לצורך אחיזת הכביש) ועם זאת לא להתנגד יותר מדי לגלגול (לשיפור צריכת הדלק). עליו להיות רחב מספיק (לספק כוח חיכוך) ועם זאת לא רחב מדי (בכדי לא להקשות על ההיגוי והמתלים). עליו לספק שטח מגע גדול מספיק עם הכביש (לצורך אחיזה). ובעל כושר ניקוז של מים מפני הכביש בעזרת חריצים (על מנת לא לאבד אחיזה).

יש לדעת, צמיג מתקשה "להתמודד" עם עומס מטלות כמו: כוחות החיכוך, ההיגוי,ההאצה והבלימה בו זמנית. למשל, בעת האצה,בעיקר בעקומה, כוחות החיכוך פוחתים- מה שיכול לגרום לרכב להסתחרר . , כמו כן נהג יכול לאבד שליטה על ההיגוי בעת בלימת חירום,ומכאן לנעילת גלגלים (לגלגלים נעולים אין כלל כוח חיכוך ולכן אין אחיזה ואין היגוי) . כביש רטוב וחלק ו/או לחץ אוויר לא מתאים יגרמו לכל התופעות האלה לצוץ מוקדם יותר ובמהירות נמוכה יותר.

מתוך: אתר משטרת ישראל

 

Tagged Under

שעות פעילות

שעות פעילות:
ימים א-ה: 7.30-18.00
יום ו': 7.30-13.00
שירותי החילוץ פעילים בימים א-ה- 24 שעות בימימה ובימי ו' עד 13:00

דרך לוד 5 אור יהודה